Udstillingsmontren

Opslagstavle og udstillingsmontrer på biblioteket.

Lokalhistorisk forening byder velkommen med opslagstavle og to udstillingsmontrer i Åby Biblioteks forhal. Her vises historiske udstillinger med tilknytning til Åbyhøj.

Motiver, tekster og genstande vil fortælle om forandringer i bybilledet med veje, trafik, forretninger, erhvervsvirksomheder og arbejdspladser.

Andre emner kan angå livet i skole og i foreninger samt hændelser og begivenheder i det borgerlige fællesskab.

Udstillingerne kan også have relation til foreningens arrangementer i bibliotekets sal ved siden af.

Vi udlåner montrerne til andre foreninger og til institutioner, som ønsker egen præsentation og lignende.

Billeder, papirer og andre materialer indleveret til arkivet i 2017.

Udstillingsmontren viser i øjeblikket et lille udsnit af hvad Lokalhistorisk Arkiv i 2017 har modaget af forskelligt materiale der knytter sig til lokalhistorien. Det er billeder, bygningstegninger, manuskripter, scrapbøger m.m. Arkivet er altid interesseret i at modtage billeder og andet materiale af lokalhistorisk interesse. Har du noget liggende eller kommer du i besiddelse af noget, så smid det ikke ud, før du har vist det til Lokalhistorisk Arkiv. Arkivet er åbent hver torsdag fra kl. 15.30- 17.30.

Tryk her for at kontakte os.