1 oktober 2024

Tirsdag d. 1. oktober 2024 kl. 19.00 på biblioteket
En tur ud ad Silkeborgvej med fokus på butikker med lige husnumre
Der har siden de første butikker blev grundlagt i 1903 eksisteret cirka 50 butikker på hver side af Silkeborgvej. Hvis der i tidens løb i gennemsnit har været 10 ejere i hver butik, kan der fortælles cirka 500 personhistorier om indehaverne af butikkerne på den nordlige side af Silkeborgvej. Og et tilsvarende antal historier om den sydlige del af Silkeborgvej. Det er umuligt at opspore samtlige historier. Men et udvalg af de historier, som har været mulige at opspore, giver et levende billede af butikslivet og dermed af hverdagen i Åbyhøj gennem tiderne. I arrangementet går vi en virtuel tur ud ad Silkeborgvejs højre side og forsøger ud fra gamle fotos at danne et overblik over hvor samtlige butikker ligger eller har ligget. Vi fordyber os i enkelte, særlig interessante butikker. Deltagerne er velkomne til at bidrage med erindringer i løbet af arrangementet, dvs. arrangementet vil være interaktivt.
Tilrettelagt af Torben Gregersen.
Fri adgang. Ikke tilmelding. Pris 20 kr. inkl. kaffe/te og brød. Også indbydelse via K40.