11 november 2024

Mandag den 11. november 2024 kl. 19.00 på biblioteket

Mine erindringer fra Åbyhøj gennem 25 år (1947-1972)

Arne Sørensens oldefar, Søren Sørensen, kom til Åbyhøj fra Mørke i 1883 og begyndte i 1916 rørvæveri-virksomhed på dengang hjørnet af Gjellerupvej og Kjærvej. Arnes mormor og morfar kom til Åbyhøj i 1923.

Barndommen i onklens ejendommen med 6 lejligheder på Henrik Hertz Vej var bolig for mostre, onkler og kusiner. Skoletid på Åby Skole fra 1954 og indmeldt i Throtts Fodbold-afdeling. Havde endvidere job som mælkedreng. I 1955 flyttede familien til nybygget villa på C. A. Thyregodsvej og nye udfordrende steder at gå på opdagelse. Her tilføjes Gammelgaardsskolen med Ungdomsskolens univers i kælderen samt nyt fritidsjob. Arne åbner dette panorama for os med fortælling og billeder.

Efter skoletiden drejer det sig om uddannelse. Som tømrersvend får Arne opgaver i Åbyhøj. Dels spjældarbejde rundt i mange boliger; men også en periode med boligforeningers nybyggeri, nye erhvervsvirksomheder og meget andet her.

Arne fortæller historier herom og giver indryk fra disse relationer og opgaver fra hverdagens  og forandringernes Åbyhøj..

Der bydes på sandwich samt vin og øl. 50 kr. pr kuvert. Tilmelding nødvendig.

Betaling ved indgangen.

Tryk her for tilmelding / Udskriv tilmeldingsblanket